Партнерство як кар’єрний ліфт (in Ukrainian)

Як у вашій фірмі початківцю пройти шлях від звичайного юриста до повноцінного партнера? Якими якостями володіти? Які переваги та недоліки «вирощування» партнерів в межах власної компанії, а які — у запрошених професіоналів зі сторони?

Дуже часто доводиться чути від студентів, які приходять на співбесіди, шукаючи своє перше робоче місце, що максимум через п’ять років вони бачать себе партнерами, а інакше кар’єра точно не вдалася. З упевненістю можу сказати, що за п’ять років неможна пройти від стажера до партнера.

Говорю не про назви посад, а про суть, яка вкладається в це поняття і яку досить часто зовні просто не видно.

Партнер — це не тільки обличчя певної практики, бренд, на який приходить клієнт, це постійна робота з клієнтом, відповідальність за кінцевий результат (який досить часто вдається досягти тільки завдяки певним унікальним рішенням, які треба придумати та відстояти), за оплату, за роботу команди, за розвиток бізнесу тощо.

Все це, на мою думку, можливо досягти тільки у разі поєднання наступних факторів (ґрунтовні знання у сфері права навіть не виокремлюю, бо це, безперечно, основа всього).

Перш за все дуже багато залежить від людей, з якими працюєш. Ні для кого не секрет, що будь-який партнер — це колишній студент/стажер, якому пощастило потрапити до команди, яка повірила в нього, створила умови для його розвитку, вклала в нього свої знання та час у навчання, у передачу свого досвіду. Далі — особистий досвід у тій сфері, в якій партнер спеціалізується, що формується тільки з роками. Якщо, наприклад, взяти практику міжнародної торгівлі і основну нашу послугу — торговельні розслідування (антидемпінгові, антисубсидаційні і спеціальні), то цьому в Україні ніде не вчать. Є дуже короткі загальні курси в закордонних навчальних закладах, але, на жаль, зі знаннями, отриманими за тижневий курс, не прийдеш і не проведеш розслідування. Скажу з власного досвіду. Колись заява про порушення розслідування мені здавалася просто чимось неймовірним і незрозумілим. Після 12 років роботи у цій сфері та 40 розслідувань я можу оцінити всі проблеми і ризики, тільки побачивши заяву. Безумовно, тільки завдяки досвіду. Лише досвід дасть бачення всього комплексу проблем і всіх ризиків; можливість передбачувати наслідки наперед; відчуття, що потрібно клієнтам; а також розуміння алгоритму роботи органів влади у відповідній сфері.

Також чомусь досить часто студенти, які тільки починають працювати, вважають, що підготовка пакетів документів — це секретарська робота і аж ніяк не робота висококваліфікованого юриста. Мабуть знову розчарую, але якщо партнер, будучи стажером і молодшим юристом, не розклав додатки хоча б до десяти запитальників, не прошив їх, він ніколи не зможе в подальшому організувати роботу молодших колег і правильно подавати документи, а це означає програш процесів. Тобто партнер — це людина, яка пройшла всі сходинки і добре знає всі грані тієї чи іншої юридичної послуги.

Партнер — це його команда, яка є основою всього і без якої партнера ніколи не буде, адже фізично неможливо розірватися. Для того щоб сформувалася команда, близька по духу, по цінностях і рівню, має пройти багато років спільної роботи пліч-о-пліч. Завданням партнера є постійне навчання та розвиток своєї команди, аж допоки партнер не буде повністю їй до-віряти. Тільки тоді він зможе нести відповідальність за роботу всієї команди та результат.

З огляду на специфіку часу, в якому ми живемо, партнер має бути готовим легко вчитися і постійно самовдосконалюватися, адже щоб бути успішним серед рівних собі партнерів з інших фірм, необхідно весь час бути хоча б трохи попереду і пропонувати клієнтам нестандартні рішення, які ніхто не придумав до тебе, а це можливо тільки за умови постійного самовдосконалення й навчання.

Ну і звичайно, для того щоб реалізувати все зазначене вище, треба бути готовим до понаднормової роботи, до стресових ситуацій і, як би це банально не звучало, любити те, що ти робиш…

 

Related publications

26 March 2024

Publications

Post-War Expectations: National Revenue Strategy
26 March 2024

Publications

Sayenko Kharenko lawyers contributed to the third edition of Advertising Law: A Global Legal Perspective
19 March 2024

Publications

Member Voices
Notification cookies

We use cookies to analyze the behavior of visitors
of our website and improve it. By using our website, you consent to these cookies in accordance with our Cookie Policy.