close

Publications

Key contacts
24 April 2018

Abusement of rights (in Ukrainian)

Source: Yuridichna Gazeta

Чому проведення перевірок з 1998 р. не відповідає вимогам українських законів

Останнім часом на практиці ми все частіше зіштовхуємося з випадками податкових перевірок фізичних осіб за період з 1998 р. Масовість таких податкових перевірок підтверджується також даними з Єдиного державного реєстру судових рішень та повідомленнями засобів масової інформації (щодо осіб, які є публічними).

Сказати точно, з чим саме пов’язана така активізація перевірок за 20-річний період, достатньо складно. Однак можна припустити, що вони пов’язані з нещодавнім (01.09.2016 р.) початком функціонування системи електронного декларування для фізичних осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (згідно із Законом України «Про запобігання корупції»).

Зокрема, після зіставлення даних щодо статків чиновників з доходами, які ті декларували у податковій звітності, фіскальні органи могли знайти невідповідності та вирішити, що потрібно зобов’язати платників доплатити податок з різниці.

Однак у теорії для такого підходу потрібно перевірити платників за весь період, протягом якого останні могли накопичувати свої статки. Тобто перевірити все життя платників… Проте основна інформація з баз даних фіскальних органів обмежена 1998 р. (рік фактичного запровадження карток фізичних осіб-платників податків), тому перевіряють саме з цього періоду (за відсутності іншого).

Окремо ми детально розповімо, чому фіскальні органи не можуть визначати доходи платників податків на основі так званих «непрямих методів» (тобто віднімаючи вартість майна за е-декларацією від суми задекларованих доходів) у межах перевірок за період з 1998 р. Насамперед, у цій статті ми розглянемо, чому проведення перевірок з 1998 р. не відповідає вимогам українських законів.

Read More

Share:

More Publications
Show More