Small talks at conferences. How to build and maintain a professional network? (In Ukrainian)

Нетворкінг – напевно, найважливіший елемент будь-якої конференції, і сьогодні це не просто мистецтво спілкування з колегами, заведення нових корисних знайомств, сьогодні це – можливості та в майбутньому відкриті двері для нових досягнень. Small talks – це вміння вести невимушену бесіду, яка ні до чого не зобов’язує, але, якщо така розмова відбулася, то вас, як мінімум, помітили. У цій статті ми розглянемо, чому важливо вміти спілкуватися з незнайомими людьми, як підготуватися до різного роду конференцій, як не загубитися в натовпі та отримати максимальну користь від спілкування.

Чому важливо підготуватися до конференції? Та що потрібно зробити, щоб завести розмову?

Людям, які ніколи не ходили на конференції, може здаватися, що відвідування конференцій це дуже просто і не вимагає практично жодних зусиль від учасника. Звичайно, такий підхід теж має місце, і на конференціях часто зустрічаються люди, які просто прийшли поїсти або в найкращому випадку тихенько посидіти в куточку, послухати доповідачів та одразу після закінчення основної частини заходу зникнути непомітно. На жаль, таке зустрічається особливо часто в Україні, оскільки не всі бачать сенс у відвідуванні локальних конференцій. Насправді, ця думка хибна, оскільки корисні знайомства можна завести будь-де.

Тож, якщо ви йдете на конференцію, важливо зрозуміти, для чого ви це робите, яку мету переслідуєте. Можливо, вашою метою є виключно прослухати панельні дискусії і повернутися додому з новими знаннями, а можливо, завести нові корисні знайомства. Перед початком конференції варто чітко сформулювати мету і вже від неї відштовхуватися.

У статті ми розглянемо саме той підхід, коли метою є познайомитися з певним колом людей або з конкретною особою на конференції та завести корисні знайомства в принципі. Перед початком конференції варто переглянути список доповідачів та зрозуміти, чи є серед них хтось, з ким би ви хотіли познайомитися. Якщо такі люди є, то наступним кроком буде проаналізувати діяльність людини. Наприклад, дослідити останні публікації та виступи, зрозуміти, який основний напрям роботи у цього спікера і так далі. Це допоможе простіше завести розмову з ним, оскільки почати розмову з фрази: «Доброго дня, я Дарина і я давно слідкую за вашою кар’єрою та дослідженнями і хотіла би у вас уточнити …» набагато краще, ніж просто підійти і представитися, а потім перетерпіти незручність моменту та зрадіти, що хтось інший відволік увагу вашу співрозмовника та піти, так і не отримавши того, за чим йшли. Завжди краще почату розмову з того, що ви вже знаєте про цю людину, і того, що вам цікаво дізнатись про її досвід чи ще щось. Якщо ви ще не встигли побудувати свій особистий бренд, вам потрібно докласти додаткових зусиль, щоб завести знайомства з новими людьми. З часом робити це стане простіше, і якщо ви вміло зможете завести розмову з людиною вперше, то наступного разу завести розмову з тією ж та навіть з новою людиною буде набагато простіше.

Крім цього, перед початком конференції обов’язково потрібно підготувати візитівки та мати їх у достатній кількості. Теж варто розуміти, що час, виділений для нетворкінгу під час конференції, досить обмежений, і це теж потрібно враховувати під час підготовки. Зазвичай перерви між сесіями тривають 15-20 хвилин, а обід – до години, це також потрібно брати до уваги під час планування та ефективно використовувати кожну можливість поспілкуватися.

Водночас не потрібно переслідувати людину і нависати над нею з мовчазним вдумливим поглядом. Краще дочекатися моменту, коли навколо вашого омріяного співрозмовника не буде натовпу охочих поспілкуватися, і тоді підійти до нього і почати розмову.

Також не варто забувати, що мистецтво Small talks полягає в тому, щоб поспілкуватися швидко і ненав’язливо, але в той же час зачепити чимось співрозмовника, щоб зацікавити людину. Часом же банальна розмова про погоду може перерости в дискусію про філософію, але такі випадки дуже рідкісні, оскільки в сучасному світі всі цінують свій час і навряд чи будуть розмовляти довго. Тож не варто сподіватися на зовсім неважливі теми. При спілкуванні на конференції варто не зациклюватися на тому, що ці розмови надважливі і що все має бути серйозно, часом є сенс просто обмінятися декількома жартами, і такий діалог може бути кращим, ніж серйозна розмова. Тож я би радила запастися темами для розмові та якимись фразами на всі випадки – і для серйозної професійної розмови, і для жартівливого спілкування. Так у вас буде можливість, відчувши настрій співрозмовника, змінити тему розмови за потреби.

Міжнародна конференція. Як підготуватися?

Міжнародна конференція вимагає ще більш серйозної та детальнішої підготовки. По-перше, вона далеко, і варто врахувати всі логістичні моменти, починаючи від квитків на літак, які треба обирати так, щоб після прильоту мати час відпочити а після конференції, або навіть не дочекавшись закінчення, не нестися в аеропорт. Так само важливий і вибір готелю, який має знаходитися максимально близько до місця проведення конференції. А по-друге, крім організаційних моментів, варто зробити ще низку дій, щоб мати можливість познайомитися та поспілкуватися на конференції. Варто пам’ятати, що міжнародні конференції дуже великі, і кількість їхніх учасників може досягати 4 тисяч. При такій кількості людей а) важко знати доповідача у натовпі і поговорити з ним, б) легко розгубитися, в) неможливо завести потрібних знайомств без попередньої підготовки. Знову ж таки, потрібно мати список або учасників або доповідачів і спробувати заздалегідь зв’язатися з тими людьми, які вам цікаві і з ким би ви хотіли познайомитися. Найпростіше – це написати лист-привітання десь за 2-3 місяці до початку конференції. Лист – це перший крок до розмови з людиною. Звичайно на листи від незнайомих відправників не завжди відповідають, але за статистикою з 20 листів відповідь приходить на 3-5, і з цими людьми вже можна домовлятися про окрему зустріч віч-на-віч на каво-перерві. Зазвичай план зустрічей на конференції досить насичений і формується за місяць до конференції. Зустрічі відбуваються з 8 ранку до 9 вечора або навіть і пізніше. Крім зустрічей, є ще вечері та обіди, на яких мистецтво коротких розмов – це просто must have. Без них досить складно зробити так, щоб вас помітили та запам’ятали, тому варто вміти підтримати невимушену бесіду зі своїми сусідами по столу.

До того ж, як вже зазначалося, обов’язково потрібно мати візитівки. Часом на міжнародні конференції люди готують окремі візитівки та брошурки про себе та компанію, в якій вони працюють. Найбільше запам’ятовуються люди з оригінальними візитівками, наприклад, з фотографією на них.

Звичайно ж, щоб вести комунікації з іноземцями, потрібно володіти іноземною мовою на достатньому рівні. Сьогодні міжнародною мовою є англійська, тому потрібно врахувати цей факт при підготовці також. Відвідування розмовних клубів – найкращий спосіб зняти напругу та потренуватися у спілкуванні іноземною мовою з незнайомцями.

Певні особливості, які варто врахувати при спілкуванні

Також при спілкуванні з іноземцями варто враховувати, що є низка особливостей, насамперед – культурних, про які в жодному разі не можна забувати. Також треба враховувати ваші стать та вік. Зазвичай жінки спілкуються між собою, а чоловіки – між собою. Наприклад, жінки можуть обмінятися ввічливими компліментами, наприклад, про хустку чи колір сумки, і це буде доречно і запам’ятається людині. Зі спостережень, жінки легше йдуть на  контакт і зазвичай більш відкриті до спілкування.

Якщо говорити про культурний аспект, то українці й американці, наприклад, дуже відриті до спілкування, легко сприймають компліменти та підтримують розмову. Водночас у спілкуванні з японцями чи китайцями варто враховувати особливості їхнього світобачення. Добре буде при зустрічі з японцями обмінятися візитівками і поклонитися на знак поваги. Але треба знати, що це відбувається не просто так, і при обміні візитівками японці розуміють, хто вищий за статусом. І той, хто нижчий за статусом, має поклонитися трішки нижче.

Вік також має значення під час розмови, і зазвичай люди старшого віку надають перевагу у спілкуванні своїм одноліткам, а молоді йдуть на контакт практично з людьми будь-якого віку.

Деякі правила поведінки на конференції

Кожна людина має свої правила та ключики, які вона використовує при комунікації на конференції, нижче наведені деякі з них:

  • робіть нотатки на візитівках. Їх варто робити під час слідкування (бажано непомітно для співрозмовника) або одразу після нього, в майбутньому це допоможе відтворити у пам’яті, де ви познайомилися з людиною, про що ви розмовляли та інші важливі деталі. Це особливо актуально на великих заходах, де за день ви можете мати більше 50 коротких розмов із різними людьми;
  • готуйтеся до того, що з вами можуть і не захотіти розмовляти. Так, це може бути неприємно, але так теж буває, людина може від вас відвернутися чи відійти, і це теж нормально. Головне – не перейматися та просто йти далі і починати нову розмову з іншою людиною;
  • не соромтеся. Нічого і нікого, особливо – віку. Мистецтво мести бесіду не залежить від віку. Варто робити крок до спілкування і бути впевненим у своїх діях та словах;
  • будьте сміливим. Особливо, якщо це перша конференція, особливо, якщо на ній ви одні і нікого взагалі не знаєте. Так, складно почати розмову з незнайомцем, але варто пам’ятати, що люди навколо вас теж були колись на вашому місці і вперше прийшли на свою конференцію;
  • посміхайтеся. Позитивні люди завжди сприймаються оточуючими приємнішими і легшими для спілкування;
  • візитівки. Вони мають бути постійно під рукою, чисті та не м’яті. Ваша візитівка – це ваше бізнес обличчя, воно має справити приємне враження на людину;
  • якщо ви познайомилися з людиною, яка багато кого знає на заході, попросіть представити вас своїм колегам. Це допоможе вам швидше розширити коло контактів;
  • може статися так, що за всю конференцію ви не зробите жодного ефективного знайомства. Так може трапитися, коли ви йдете на захід без підготовки і конкретної мети. Але і тут не варто засмучуватися. Наступного разу ви вже не зробите таких помилок. До того ж можна використати останню можливість використати відвідування заходу – знайти в LinkedIn (в іноземців Facebook непризначений для ділового спілкування) спікерів, які справили на вас враження, чиї промови ви уважно слухали та запам’ятали, та написати їм повідомлення. Подякуйте за цікаву доповідь, можна також поставити якісь питання, якщо це доречно, попросіть пораду тощо. Є випадки, що після таких конференцій люди знаходять собі менторів, які допомагають їм розвивати кар’єру. Також можна написати і листа на робочу пошту – перевірте, чи не вказані імейли на сайті компанії, де працює людина, яка зацікавила вас.

Водночас варто розуміти, що вищенаведені правила можуть відрізнятися від ваших, головне – створити свої власні, які будуть відповідати вашим цінностям та сильним сторонам, а також допомагати у вмінні вести діалог із незнайомими людьми.

І не забувайте, що спілкування передбачає обмін енергетикою між людьми, і якщо у вас зіпсувався настрій чи ви погано себе почуваєте, краще взяти паузу і відпочити.

Підтримка зв’язків після конференції

Комунікація після конференції не менш важлива, ніж під час самого заходу. Українські конференції гарні тим, що вони маленькі й камерні. Якщо ходити на українські конференції однієї тематики, то з часом стає зрозумілим, що публіка на них переважно одна і та сама, тому завести та підтримувати зв’язки буде досить просто. Але існує загальні правилоа, про які вже зазначалося, – завжди давати візитівки і додавати людей до контактів у професійну соціальну мережу LinkedIn, тим самим розширюючи свою власну базу контактів.

Комунікація після міжнародних конференцій теж має певні свої особливості. Так, обов’язковим є написання follow-up листа, в якому варто подякувати людину за час, який вона вам приділила, за розмову, надіслати додаткову інформацію про себе та про можливу співпрацю в майбутньому.

Також зазвичай всі контакти, які ви заводите, має сенс внести в CRM систему. Це, по-перше, спростить пошук відповідного контакту за категоріями, а по-друге, дозволить робити розсилки з новинами компанії, які були б цікаві цій людині.

Одним із ефективних способів підтримки зв’язків є особисті привітання з Новим Роком, Різдвом та іншими святами (тут теж не забувайте про особливості різних країн та культур).

Висновки

Мистецтво спілкування та ведення розмови завжди цінувалося, але сьогодні цінність у вмінні вести короткі світські бесіди висока, як ніколи. Саме вони є основою нетворкінгу XXI століття. Але як і будь-яке вміння, хороший нетворкінг потребує зусиль та певних навичок. Ведення ефективних комунікацій вимагає роботи та зусиль. З самого початку можна подивитися відео чи вебінар, прочитати книгу про комунікації, і це вже допоможе краще зрозуміти свої сильні і слабкі сторони. Найважливіше – розуміти цілі та задачі, і вже від них відштовхувалися при вибудовуванні власної стратегії спілкування та заведення знайомств. І звичайно ж, практика – чим більше конференцій ви відвідаєте, тим легше буде вам почати розумову з незнайомцем.

Related publications

12 March 2024

Publications

The Corner Office: 2024 Wishes and Perils
12 March 2024

Publications

Managing Human Capital During a State of War
26 February 2024

Publications

Adapting Amid Adversity: Ukraine’s Revised Merger Control Framework in 2024
Notification cookies

We use cookies to analyze the behavior of visitors
of our website and improve it. By using our website, you consent to these cookies in accordance with our Cookie Policy.