Quarantine chronicles: second week by law firm executives. Chapter 6, noble (In Ukrainian)

15 день карантину, останній березневий день. Наша увага знову повертається до епіцентру подій. Ми запрошуємо вас до капітанського містку корабля під назвою Sayenko Kharenko: Назар Чернявський, партнер Sayenko Kharenko розповість все, про поточний стан речей.

«Я впевнений, що через рік ми зрозуміємо — певні рішення могли б бути іншими… Важливо діяти дуже усвідомлено зараз, щоб успішно пройти цей процес трансформації і зайняти правильне місце в новій парадигмі».

Карантин, 2 тижні потому. Враження Назара

Думаю, не буду оригінальним – бувало і краще. Але могло би бути і гірше. Якщо говорити про технічний аспект переходу на дистанційку, то проблем у нас з цим не виникло, оскільки ми ще в далекому 2013 році перейшли до хмари. Фізичне налаштування всіх сервісів і доступу до них у домашніх умовах зайняло 2 дні. Зрозуміло, в офісі працювати зручніше, сама атмосфера сприяє, та об’єктивно при роботі з дому може не вистачати лише принтера зі сканером.

А ось що стосується морального аспекту переїзду до «домашніх офісів», то тут, звичайно, складніше. Думаю, у випадку з прийняттям карантину та самоізоляції як неминучого всім «дистанційникам» доведеться пройти ще не одне коло «заперечення – гніву – торгу – депресії – прийняття» – аж надто нестандартна ця ситуація, до якої ніхто не був готовий. Та й не міг бути. З одного боку, вчені та численні дослідження давно говорили про те, що люди зовсім перестали спілкуватися наживо, всі перейшли до соцмереж і месенджерів. А з іншого, тепер ми всі скаржимося на брак реального спілкування з колегами та партнерами. Однак щось мені підказує, що коли всесвітній карантин закінчиться, всі ми по-новому оцінимо можливість провести час із сім’єю поза домом, зустрітися з рідними або друзями та не шукати відмазки із серії «втомився, вдома багато справ, на роботі завал, там не припаркуєшся» тощо.

Думаю, в результаті всім нам цей карантин піде на користь.

Перша реакція на форс-мажор

Введення карантину не стало для мене несподіванкою, оскільки всім, хто стежив за розвитком ситуації по всьому світу, було очевидно, що це неминуче і для України. Питання було тільки в тому, коли саме його введуть.

Перші кроки

У нас заздалегідь (наскільки це, звичайно, можливо в даній ситуації) був готовий покроковий план дій, розроблений із усіма партнерами та керівниками адмін. департаментів, тому ми просто приступили до його впровадження. Та знову ж таки повторюся, до таких подій не був готовий ніхто в світі.

Дистанційний формат vs контроль. Про умови роботи та рівень комфорту

В принципі вже частково відповів на ці запитання. Звичайно, комфортніше в офісі – потрібно розуміти, що, як правило, «домашній офіс» доводиться ділити зі своїми домочадцями. А маленьким дітям, звісно, складно пояснити, що хоч мама з татом і вдома, це не вихідні. Та, на мій погляд, це питання самодисципліни та часу. Всередині фірми ми домовилися, що березень – перехідний місяць для нас, коли всі звикають до нових реалій, адаптуються до нових умов роботи та життя взагалі. Що стосується контролю роботи, то особливо нічого не змінилося, ну і систему білінгу ніхто не скасовував.

Пріоритет уваги керівника: бізнес, клієнти чи підлеглі? Трисвятий баланс розподілу

Головна цінність практично будь-якого бізнесу – люди. Я не раз говорив, що ми завжди приділяли особливу увагу формуванню та розвитку команди. У нинішніх умовах ми як ніколи гостро усвідомлюємо свою відповідальність перед нашими співробітниками. Одна з наших пріоритетних цілей як соціально відповідального бізнесу – зберегти та підтримати команду. При цьому очевидно, ми – юрфірма, а не благодійний фонд, тому ми думаємо і про те, як утримати бізнес, залучити нових клієнтів і забезпечити прибутковість фірми. Для цього ми розробляємо нові продукти та думаємо над новими форматами. Ну і, звісно, ще один наш пріоритет – наші клієнти та їхній бізнес. Він сьогодні по всьому світу переживає дуже важкі часи. І якщо держави з більш розвиненою економікою здатні надати та надають суттєву підтримку бізнесу і своїм громадянам, то українському бізнесу доводиться виживати, розраховуючи здебільшого на себе. Саме тому наша задача – допомогти клієнтам зберегти бізнес, налаштуватися на роботу в умовах кризи та продовжити заробляти в нових реаліях.

Релігія & магічний девіз на період карантину для колективу

Це можливість для всіх нас стати ще крутішими!

Що далі: ситуація за рік — прогноз від Назара Чернявського. Результат вжитих ним дій і карантину в цілому

Навіть якщо сама пандемія та пов’язаний із нею карантин влітку закінчаться, наслідки викликаної ними економічної рецесії будуть відчуватися ще довго. Я впевнений, що через рік ми зрозуміємо, що певні рішення могли би бути іншими, та водночас сподіваюся, що ми збережемо свою команду і при цьому всі станемо досвідченішими, сильнішими та ефективнішими.

Кінець світу через рік не настане, та світ після карантину вже не буде таким, яким був. Він не буде поганим, але він точно буде іншим. Бізнес зрозуміє, що можна працювати по-іншому, люди переосмислять свої цінності, держави переглянуть свої пріоритети. Тому важливо діяти дуже усвідомлено зараз, щоб успішно пройти цей процес трансформації та зайняти правильне місце в новій парадигмі.

Related publications

22 March 2023

Publications

Building resilience: Ukrainian law firms one year into the war
10 March 2023

Publications

Ukraine overview
15 February 2023

Publications

European guide to support employers. Remote work in Europe. Ukraine
Notification cookies

We use cookies to analyze the behavior of visitors
of our website and improve it. By using our website, you consent to these cookies in accordance with our Cookie Policy.