Brands Update. Серпень 2014 р.
Рекламна добросовісність торговельної марки
Нещодавня судова практика оскарження рішень Антимонопольного комітету України (АМКУ) щодо накладення штрафів за поширення інформації, що вводить в оману вказує на розширення правозастосовної практики щодо необхідності забезпечення добросовісного використання зареєстрованої торгової марки.
Зокрема ще у 2013 році Територіальним відділенням АМКУ було визнано недобросовісною конкуренцією дії виробника молочної продукції (Виробник) щодо розміщення на власному веб-сайті та на упаковці молочної продукції інформації стосовно походження товару, зокрема, шляхом використання позначення “З ЧИСТИХ КАРПАТ” (Позначення). Рішення АМКУ було оскаржено Виробником до господарського суду. Виробник зокрема посилався на те, що він є володільцем торговельної марки “З ЧИСТИХ КАРПАТ”, яка ніким не оскаржена і реєстрація якої не відмінена, а тому правомірно наноситься на упаковку та розміщується на сайті.
Розглянувши спір, Вищий господарський суд України (ВГСУ) підтримав законність рішення АМКУ. ВГСУ прийшов до висновку, що використання Позначення є недобросовісним, оскільки сприяє поширенню інформації, що вводить в оману і ставить Виробника у більш вигідне положення по відношенню до конкурентів. Зокрема судом було встановлено, що лише 20% молока було зібрано на території Карпатського регіону. У цій частині позиція суду базується на вимогах статті 17 Закону України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” (Закон) відповідно до якої власник свідоцтва повинен добросовісно користуватися правами, що випливають із свідоцтва. Варто вказати, що раніше стаття 17 Закону використовувалась переважно для визнання свідоцтва на знак для товарів і послуг недійсним у зв’язку з невикористанням торговельної марки протягом трьох років.
При цьому, підтримуючи законність рішення АМКУ, ВГСУ не ставив під сумнів законність реєстрації Позначення. ВГСУ відзначив, що факт видачі свідоцтва на знак для товарів і послуг свідчить про те, що Позначення відповідає умовам надання правової охорони, по суті не містить ознак оманливості або можливого введення в оману споживача щодо товару, послуги або особи, яка виробляє товар або надає послугу.
Очевидно, що подальша правозастосовна практика щодо забезпечення добросовісного використання торговельної марки та уникнення поширення інформації, що вводить в оману буде розвиватись із урахуванням розглянутої вище судової практики.
Українські санкції: обмеження для інтелектуальної власності
За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до Олександра Падалки або Олега Климчука або пишіть нам на Brand-protection-team@sk.ua.