Антимонопольний комітет України анонсував роз’яснення щодо процедури розгляду концентрацій під час та після закінчення воєнного стану в Україні

30 березня 2022 року Антимонопольний комітет України (далі – АМКУ) анонсував рекомендаційні роз’яснення щодо процедури розгляду концентрацій в Україні під час дії воєнного стану (далі – Рекомендаційні роз’яснення). Нижче наведені ключові позиції Рекомендаційних роз’яснень:

  • під час дії воєнного стану залишається чинною вимога щодо отримання попереднього дозволу АМКУ на здійснення концентрацій та узгоджених дій, що вимагають отримання дозволу в Україні;
  • АМКУ бере до уваги той факт, що можливості заявників, пов’язані зі збором усіх необхідних даних та документів, які визначені чинним законодавством, можуть бути обмежені;
  • розгляд заяв фактично припинено, оскільки АМКУ не має доступу до державних реєстрів;
  • заявники повинні подати всю відсутню інформацію та документи, що є необхідними для подання повної заяви про надання дозволу на концентрацію/узгоджені дії, протягом трьох місяців після скасування воєнного стану; вже після отримання такої додаткової інформації та документів АМКУ відновить розгляд заяви, який був призупинений через воєнний стан;
  • АМКУ бере до уваги той факт, що транзакції, заяви про надання дозволу щодо яких були подані під час воєнного стану, можуть бути здійснені до надання на них дозволу АМКУ; у таких випадках, АМКУ має намір накладати штрафи, що не перевищують51 000 гривень (приблизно 1 600 євро) щодо транзакцій, які:
  1. не призводять до монополізації або істотного обмеження конкуренції, та
  2. не заборонені відповідно до Закону України «Про санкцій», та
  3. заяви про надання дозволу на які були подані відповідно до Рекомендаційних роз’яснень.

Рекомендаційні роз’яснення не поширюються на транзакції у випадках, коли кінцевим(-ми) бенефіціарним(-ми) власником(-ками) одного з учасників концентрації/узгоджених дій є Російська Федерація або громадяни Російської Федерації, які підтримали військову агресію проти України, або якщо АМКУ матиме обґрунтовані підозри, що метою концентрації є виведення активів/часток/паїв/акцій з-під дії міжнародних санкцій, запроваджених за військову агресію проти України. У такому випадку штраф визначатиметься у максимальному розмірі, передбаченому законодавством.

У Рекомендаційних роз’ясненнях підтверджується, що учасники, які бажають дотримуватись вимог конкуренційного законодавства, повинні подавати заяви про надання дозволу на концентрацію/узгоджені дії та не чекати скасування воєнного стану. Оскільки українське законодавство не регулює особливості режиму контролю за концентраціями під час воєнного стану, АМКУ пропонує рішення, які будуть перевірені на практиці, та в значній мірі покладатиметься на розсуд працівників АМКУ.

Наша команда буде рада надати консультації клієнтам щодо найефективнішого способу подання заяв на концентрації/узгоджені дії у воєнний час, а також надасть практичні рішення щодо захисту від потенційних штрафів, які можуть бути накладені в майбутньому за закриття транзакцій під час воєнного стану.

Подібні новини

02 Грудня 2022

Новини

Україна долучається до автоматичного міжнародного обміну інформацією про фінансові рахунки. Чого очікувати українцям, які мають бізнес та активи на іноземних рахунках за кордоном?
09 Березня 2022

Новини

В Україні призупинено проведення антидемпінгових/спеціальних розслідувань та переглядів антидемпінгових/спеціальних заходів
04 Березня 2022

Новини

Засвідчення форс-мажору, обмеження експорту окремих товарів, спрощення ввезення ліків та пропуску гуманітарної допомоги
Cookies повідомлення

Ми використовуємо дані cookie, щоб аналізувати поведінку відвідувачів
нашого сайту та покращувати його. Використовуючи наш сайт, ви даєте згоду на дані cookie відповідно до нашої Cookie Policy.