close
МЕНЮ

Новини

Ключові контакти
6 Червня 2016

Brands & Trends. Травень 2016

ТОРГОВЕЛЬНІ МАРКИ: Безкомпромісний підхід щодо невикористання торговельної марки

У той час як один із гігантів індустрії напоїв бореться за знак для товарів і послуг «Zero» з іншої сторони Атлантичного океану, українські пивовари сперечаються за українську версію «нульового» знака. Хоча фокус спору в Україні відрізняється. Нещодавнє рішення у справі Карлсберг Україна проти Першої приватної броварні щодо дострокового припинення дії свідоцтва на знак для товарів і послуг є важливим нагадуванням для правовласників, що для суддів найважливішою залишається можливість побачити зразок справжнього товару, для якого зареєстровано знак для товарів і послуг, в той час як інші докази є менш важливими. Однак тепер це, вірогідніше, лише частина перевірки, яку українські суди проводитимуть в майбутньому. Сьогодні суди також очікують отримати докази, що підтверджують наявність товарів на відповідних споживчих ринках.

Знак для товарів і послуг «НУЛЬОВКА» («Знак») був зареєстрований у 2005 році для товарів 32-го класу МКТП (зокрема, безалкогольні напої та пиво) та 33 класу (алкогольна напої (окрім пива)) та в подальшому переданий Першій приватній броварні.

Близько року тому Карлсберг Україна («Позивач») подав позов до Першої приватної броварні («Відповідач») про дострокове припинення свідоцтва на Знак, стверджуючи, що він не використовується протягом останніх трьох років.

Відповідач не погодився з позовом та в підтвердження використання Знака разом з письмовими доказами (ліцензійним договором, накладними, іншими господарськими документами) надав суду пляшку безалкогольного пива на яку нанесено Знак.

У свою чергу Позивач стверджував, що пляшка пива, що надана Позивачем є неналежним доказом в силу того, що товари, на які нанесено Знак, не доступні споживачам на ринку. На підтвердження власних доводів Позивач надав пляшку безалкогольного пива виробництва Відповідача без нанесеного Знака. Факт придбання пива підтверджувався платіжним документом. В обґрунтування власної позиції стосовно відсутності товару на ринку, Позивач також надав звіти про дослідження ринку та звіт моніторингу ЗМІ.

Оцінюючи надані сторонами докази, суд зазначив, що Відповідач не довів, що відповідний товар, на який нанесено Знак, доступний споживачам на ринку. Суд очікував побачити не лише зразок товару, який було надано, але і платіжний документ, який би підтверджував, що товар було придбано на ринку. Стосовно письмових доказів, наданих Відповідачем, суд вказав, що вони не підтверджують факт того, що відповідний товар з нанесеним Знаком був доступний споживачам на ринку протягом останніх трьох років.

З огляду на викладене вище, суд задовольнив позов и прийняв рішення достроково припинити дію свідоцтва на Знак для всіх товарів, для яких він був зареєстрований.

Видається, що описане вище рішення суду не є закінченням спору. Перша приватна броварня подала дві нові заявки на знаки для товарів і послуг, що містять слово «НУЛЬОВКА», а Позивач висловив своє бажання отримати права на знак. Незважаючи на те, що спір між пивоварними компаніями, скоріше всього, буде продовжуватись, поточний статус справи є важливим сигналом для інших правовласників. Сигналом стосовно того, що товари, марковані знаками мають бути доступні споживачам на відповідному ринку. У противному випадку, ваш знак для товарів і послуг може стати «легкою здобиччю» для конкурентів.

За більш детальною інформацію, будь ласка, звертайтесь до Олександра Падалки або Олега Климчука.

Поділитися:

Далі Новини
Показати більше