close
МЕНЮ

Новини

18 Жовтня 2016

Новини практики міжнародної торгівлі. Серпень-вересень 2016

НОВИНИ СОТ

ЕКСПЕРТИ СОТ ПРИЙНЯЛИ ДВА РІШЕННЯ ПРОТИ РОСІЇ У ТОРГОВИХ СУПЕРЕЧКАХ З ЄС

12 серпня 2016 року Група експертів СОТ прийняла рішення у справі «Росія – Тарифне регулювання деяких сільськогосподарських та промислових товарів»|1| (за участі України як третьої сторони). Група експертів підтримала аргументи ЄС і визнала, що ставки імпортного мита, встановлені Росією на папір, картон, пальмову олію, холодильники та морозильні камери, перевищують граничні ставки, затверджені Графіком тарифних зобов’язань Росії. Було визнано, що такі дії Росії порушують Статтю II:1 ГАТТ 1994.

19 серпня 2016 року Група експертів прийняла ще одне рішенняна користь ЄС у справі «Росія – Заборона на імпорт живих свиней, свіжої свинини та іншої продукції свинарства з території ЄС».|2| Було визнано, що повна заборона ввезення живих свиней, свіжої свинини та іншої продукції свинарства з території ЄС (включаючи території, де не було виявлено випадки захворювання свиней на африканську чуму) порушує Угоду про застосуваннясанітарнихіфітосанітарних заходів. Росія звернулась до Апеляційного органу СОТ з оскарженням рішення 23 вересня.

УКРАЇНА РОЗПОЧАЛА ПРОЦЕДУРУ ОСКАРЖЕННЯ ТРАНЗИТНИХ ОБМЕЖЕНЬ РФ У РАМКАХ СОТ

14 вересня 2016 року Мінекономрозвитку розпочало процедуру оскарження дій Росії у СОТ. Спір стосується обмежень транзиту товарів з території України через територію Росії у треті країни. Такі обмеження були запроваджені Росією ще на початку 2016 року. Позицію України вже підтримали ряд країн, зокрема Канада, США, Японія, Австралія, Швейцарія, Корея, Туреччина та країни ЄС.|3|

РЕГІОНАЛЬНА ЛІБЕРАЛІЗАЦІЯ ТОРГІВЛІ

ВИХІД УКРАЇНСЬКИХ ЕКСПОРТЕРІВ НА РИНКИ АЗІЇ

За результатами переговорів України та Індонезії сторонами було підписано Меморандум про взаємодію в сфері сільського господарства. Сторони домовились почати консультації щодо створення зони вільної торгівлі в рамках офіційного візиту Президента України Петра Порошенка до Індонезії, що відбувся 5-7 серпня 2016 року.|4|

Крім того, Сільськогосподарський комітет Торгової асоціації Китаю та Українська асоціація садівництва та ягідництва підписали Меморандум про взаємодію за результатами обговорення питання виходу українських експортерів ягід на китайський ринок. Наступним кроком буде візит делегації українських аграріїв до Китаю для ознайомлення з особливостями функціонування місцевого ринку та технічними аспектами експорту сільськогосподарської продукції до Китаю.|5|

УКРАЇНА ПОДАЛА ЗАЯВКУ НА ПРИЄДНАННЯ ДО РЕГІОНАЛЬНОЇ КОНВЕНЦІЇ ПАН-ЄВРО-МЕД

Україна звернулася до Генерального Секретаріату Ради ЄС із заявкоюпро приєднання України до Регіональної Конвенції про пан-Євро-Середземноморські преференційні правила походженняПан-Євро-Мед»).

Пан-Євро-Мед встановлює уніфіковані правила походження товарів для її учасників. Це відкриває нові можливості для економічного співробітництва та встановлення торгових зв’язків. Наразі членами Пан-Євро-Мед є 42 учасника, зокрема країни ЄС, Швейцарія, Норвегія, Ісландія, Ліхтенштейн, Єгипет, Ізраїль, Йорданія, Туреччина, Молдова тощо. Участь у Конвенції Пан-Євро-Мед дозволить Україні експортувати свої товари за правилами діагональної кумуляції, тобто зі спрощеним режимом походження товарів|6|.

ЛІБЕРАЛІЗАЦІЯ ТОРГІВЛІ З БІЛОРУСІЄЮ

10 вересня 2016 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі повідомила про відміну рішення № 345/2015/4411-06, прийнятого 13 листопада 2015 року, «Про застосування адекватних заходів у відповідь на дискримінаційні та недружні дії з боку Республіки Білорусь щодо законних прав та інтересів суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України – підприємств кондитерської та пивоварної галузей» («Рішення»).

Цим рішенням було запроваджено спеціальне мито у розмірі 39,2% щодо окремих білоруських товарів. 13 січня 2016 року Комісія тимчасово призупинила дію Рішення та відклала застосування мита, зважаючи на результати консультацій з компетентними органами Білорусії та позицію українських підприємств. За результатами розгляду матеріалів, поданих Мінекономрозвитку, 8 вересня 2016 року Комісія прийняла рішення про його скасування.|7|

РОСІЯ ЗАБОРОНИЛА ІМПОРТ СОЛІ З УКРАЇНИ

Відповідно до постанови уряду Російської Федерації від 10 вересня 2016 року|8| перелік товарів, заборонених до імпорту в Російську Федерацію з окремих країн був доповнений сіллю (код ТН ЗЕД 25 01 00). Заборона стосується імпорту харчової та технічної солі в Російську Федерацію з України та низки інших країн, включаючи США та країни ЄС. Заборона вступить в силу з 1 листопада 2016 року.

Для інформації: Заборона на імпорт окремих видів харчової продукції в Російську Федерацію з окремих країн була встановлена указом Президента Російської Федерації від 6 серпня 2016 року № 560. Перелік товарів, заборонених до імпорту в Російську Федерацію, передбачений постановою уряду Російської Федерації від 7 серпня 2014 року № 778. Заборони стосуються в тому числі імпорту продуктів харчування та сільськогосподарської сировини походженням з України.

САНІТАРНІ ТА ФІТОСАНІТАРНІ ЗАХОДИ

ЗАБОРОНА НА ІМПОРТ УКРАЇНСЬКОЇ СВИНИНИ

Починаючи з 1 вересня 2016 року, Білорусія ввела тимчасову заборону на імпорт свиней та продуктів із свинини з Волинської та Вінницької областей,|9| а з 6 вересня 2016 року, – з Харківщини у зв’язку з виявленням у даних регіонах випадків захворювання свинейафриканською чумою .|10| Заборона стосується ввезення на територію Білорусі живих свиней, свинини, в тому числі сировини, отриманої від сприйнятливих видів тварин, кормів, що були у використанні, обладнання для утримання та забою свиней.

Аналогічні заходи були вжиті Вірменією. Під заборону на імпорт потрапили живі свині, свинина, а також весь генетичний матеріал тварин, сировина, готова продукція і мисливські трофеї.|11|

Молдова, в свою чергу, прийняла рішення про тимчасову заборону на вивезення з України будь-якого м’яса, препаратів, продуктів і субпродуктів тваринного походження від тварин, сприйнятливих до хвороби.|12|

ЗАБОРОНА НА ВВЕЗЕННЯ В УКРАЇНУ ВЕЛИКОЇ РОГАТОЇ ХУДОБИ

У зв’язку зі спалахом хвороби дерматиту великої рогатої худоби на територію України з 8 вересня 2016 року заборонено ввозити велику рогату худобу, генетичний матеріал, продукцію та сировину з неї (за винятком продукції та сировини, що пройшли обробку методом, який гарантує руйнування вірусу захворювання) з таких країн як: Туреччина, Болгарія, Албанія, Ірак, Казахстан, Росія та інших. Про відповідну заборону повідомлено листом Державної фіскальної служби від 8 вересня 2016 року № 30044/7/99-99-18-03-01-17. |13|

ЗАХОДИ ТОРГОВОГО ЗАХИСТУ

ТАЙВАНЬ ЗАПРОВАДИВ АНТИДЕМПІНГОВЕ МИТО НА ГАРЯЧЕКАТАНИЙ ПРОКАТ ПОХОДЖЕННЯМ З УКРАЇНИ

16 серпня 2016 року Тайвань ввів антидемпінгове мито на гарячекатаний прокат з України, Індії та Південної Кореї, що класифікується за кодами ЗЕД 7208.51.10.10, 7208.51.10.20, 7208.51.10.30, 7208.51.20.00, 7208.51.30.00, 7208.51.40.00, 7208.52.10.20, 7208.52.20.20, 7208.52.30.20, 7208.90.10.00, 7208.90.21.00, 7208.90.30.00, 7208.90.40.00, 7211.14.10.10, 7211.14.10.20, 7211.14.10.30, 7211.14.20.20, 7211.14.30.20, 7211.14.40.20, 7225.40.00.90.|14| Ставка антидемпінгового мита для українських виробників складає 26,57%.|15| 

КАНАДА ПРОДОВЖИЛА ДІЮ АНТИДЕМПІНГОВОГО МИТА НА ГАРЯЧЕКАТАНИЙ ПРОКАТ З УКРАЇНИ

12 серпня 2016 року Канадський міжнародний торговельний трибунал продовжив дію антидемпінгового мита на гарячекатаний прокат з України, Бразилії та Китаю,|16| що класифікується за ГС кодами 7208, 7211, 7225 та 7226. Ставка антидемпінгового мита на товари українських виробників у цьому випадку становить 77%. Дане мито було введено у 2001 року та продовжувалось Канадським міжнародним торговельним трибуналом за результатами перегляду у зв’язку із закінченням дії мита в 2006|17| та 2011|18| роках.

СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ ЗАТВЕРДИВ ПРАВИЛА ВИРОБНИЦТВА ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ РОСЛИННОГО ПОХОДЖЕННЯ

31 серпня 2016 року Кабінет Міністрів України затвердив постанову № 587 «Про затвердження Детальних правил виробництва органічної продукції (сировини) рослинного походження» («Правила»). Правила спрямовані на врегулювання відносин між суб’єктами господарювання та державою в частині органічного виробництва та на уніфікацію вимог до вирощування продукції та її сертифікації для експорту.|19| Це сприятиме поглибленню інтеграції українського сільськогосподарського виробництва до світових ринків.

ЗБІЛЬШЕНО РОЗМІР ФІНАНСОВОЇ ДОПОМОГИ ДЛЯ ФЕРМЕРІВ

8 вересня 2016 року Кабінет Міністрів України вніс зміни до Порядку використання коштів,передбачених у державному бюджеті для наданняпідтримки фермерським господарствам, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1102. Зокрема, було вдвічі збільшено граничну суму фінансової підтримки фермерських господарств на поворотній основі – з 250 тис. грн до 500 тис. грн. Отримання допомоги, як і раніше, відбуватиметься на конкурсній основі.|20|

ФАРМАЦЕВТИКА

АЛЬТЕРНАТИВНИЙ ЗАКОНОПРОЕКТ ЩОДО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ

В Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України № 4981-2 «Про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування в Україні» («Законопроект № 4981-2»), ініційований Головою Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я Ольгою Богомолець. Законопроект № 4981-2 містить ряд відмінностей від раніше зареєстрованого альтернативного законопроекту «Про загальнообов’язкове соціальне медичне страхування в країні» № 4981 («Законопроект № 4981»).

Зокрема, законопроектом № 4981 передбачено, що страховиками можуть бути зареєстровані у встановленому порядку фінансові установи, які отримали ліцензію на здійснення загальнообов’язкового соціального медичного страхування, є членами саморегулівної організації страховиків, що здійснюють такий вид страхування, виконали встановлені вимоги та акредитовані уповноваженим органом. Водночас, законопроектом № 4981-2 передбачено наявність лише одного страховика — Фонду загальнообов’язкового соціального медичного страхування, який матиме відділення в областях та м. Києві.|21|

ЗМІНИ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ЗАКУПІВЛІ ПРЕПАРАТІВ ЧЕРЕЗ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ ОРГАНІЗАЦІЇ

31 серпня 2016 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 року № 559, якою вносяться зміни до існуючого порядку державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі. Відповідно до існуючого порядку, Міністерство охорони здоров’я України приймає рішення щодо вибору спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі лікарських засобів, відповідно до критеріїв, встановлених Кабінетом Міністрів України.|22| Відповідно до внесених змін, серед цих критеріїв не буде фігурувати ціна товару.

Як зазначається, ціна товару визначається спеціалізованою організацією уже після відбору постачальників за внутрішніми процедурами і доступна тільки після підписання договору з ними.|23| А тому – немає потреби вимагати від спеціалізованих організацій її надання до цього моменту.

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ОШТРАФУВАВ П’ЯТЬОХ УЧАСНИКІВ ФАРМРИНКУ НА СУМУ 1,5 МЛН ГРН.

П’ять учасників фармацевтичного ринку були оштрафовані за порушення українського законодавства про захист економічної конкуренції. АМКУ дійшов до висновку, що, уклавши відповідні дистриб’юторські договори, компанії призвели до завищення цін на ліки під час реалізації процедури державних закупівель. На думку АМКУ, такі дії компаній порушують Закону України «Про захист економічної конкуренції» у частині положення про узгоджені дії.|24|

СКАСУВАННЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОЦЕДУР ДЛЯ ЗАКУПІВЛІ ЛІКІВ ПІД ЧАС ІНФЕКЦІЙНИХ СПАЛАХІВ: ЗАКОНОПРОЕКТ НЕ ПРОЙШОВ АНТИКОРУПЦІЙНУ ЕКСПЕРТИЗУ

Комітет з питань запобігання і протидії корупції Верховної Ради України визнав проект закон у № 4934 про внесення змін до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» («Законопроект») таким, що не відповідає нормам антикорупційного законодавства. Законопроектом пропонується скасувати тендерні процедури для закупівлі медичних засобів, товарів, послуг і робіт для здійснення санітарних та протиепідемічних заходів при виникненні інфекційних та масових неінфекційних захворювань.

На думку членів Комітету, скасування тендерних процедур створить ризик корупції, оскільки Законопроект не містить чіткого зазначення виключного переліку випадків та періоду, протягом якого закупівлі можуть проводитися без тендерних процедур|25|

ІНШІ НОВИНИ

НБУ СПРОСТИВ ОПЛАТУ ІМПОРТУ ПОСЛУГ

Відповідно до змін, затверджених Постановою Правління Національного банку України № 372 від 18 серпня 2016 року «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких нормативно-правових актів Національного банку України», скасована вимога щодо подання резидентами акту цінової експертизи Державного інформаційно-аналітичного центру для здійснення оплати імпорту послуг, незалежно від їх вартості.

НБУ зазначив, що скасування такої вимоги не призведе до послаблення контролю за проведенням зовнішньоекономічних операцій з імпорту послуг, проте є важливим кроком для продовження поступової політики лібералізації регулювання валютного ринку.|26|

УРЯД ЗАТВЕРДИВ ПОРЯДОК ПОДАННЯ/ВИДАЧІ ОРГАНОМ ЛІЦЕНЗУВАННЯ ДОКУМЕНТІВ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ

Порядок подання документів в електронному вигляді до органу ліцензування та видачі ним документів в електронному вигляді за допомогою телекомунікаційних засобів зв’язку затверджено постановою Кабінету міністрів України № 561 від 23 серпня 2016 року. Тепер органи ліцензування повинні затвердити за погодженням з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України шаблони таких електронних документів та забезпечити їх оприлюднення та подальше оновлення на своїх офіційних веб-сайтах та на єдиному державному порталі адміністративних послуг.|27|

УКРАЇНА ТА ГРУЗІЯ ПІДПИСАЛИ УГОДУ ПРО ЗАЛІЗНИЧНЕ СПОЛУЧЕННЯ ЧЕРЕЗ ПОРТИ

13 вересня 2016 року в рамках Міжнародного Морського Форуму, було підписано угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Грузії про організацію прямого міжнародного залізничного сполучення через порти України та Грузії.|28|


Поділитися:

Далі Новини
Показати більше