close

Новини

Ключові контакти
19 Січня 2018

АМКУ оприлюднив роз’яснення щодо удосконалення процедур контролю за концентрацією суб’єктів господарювання за участю осіб, до яких застосовуються санкції

Нещодавно Антимонопольний комітет України (АМКУ) оприлюднив Роз’яснення щодо удосконалення процедур контролю за концентрацією суб’єктів господарювання за участю осіб, до яких застосовуються санкції.

Ці Роз’яснення пов’язані з набранням 17 грудня 2017 року чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту економічної конкуренції та удосконалення процедур контролю за концентрацією суб’єктів господарювання» від 09.11.2017  № 2195-VIII, яким вносяться зміни до законів України «Про захист економічної конкуренції» та «Про санкції» (див. нашу попередню новину від 19.12.2017).

АМКУ зазначає, що відповідно до прийнятого Закону, дозвіл на концентрацію не надається, якщо на дії, вчинення яких потребує одержання такого дозволу органів АМКУ, поширюються обмежувальні заходи (санкції), передбачені частиною першою статті 4 Закону України «Про санкції».

При цьому АМКУ згадує про 3 спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції):

  • блокування активів – тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;
  • заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави та особами, які прямо чи опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їхніх інтересах;
  • повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно з Законом України «Про санкції».

Водночас АМКУ зазначає, що надання дозволу на концентрацію може бути заборонене і у разі застосування інших санкцій, передбачених статтею 4 Закону України «Про санкції», залежно від обставин.

З тексту Роз’яснень випливає, що:

(i) АМКУ не надаватиме згоди на концентрації, здійснення яких потребує виконання дій, на які поширюються санкції;

(ii) заборона поширюється не лише тоді, коли безпосередні учасники концентрації є особами, щодо яких застосовані санкції, а і тоді, коли безпосередні учасники концентрації разом з особами, що знаходяться під санкціями, визнаються єдиним суб’єктом господарювання – через існуючі між ними відносини контролю. Однак АМКУ аналізуватиме наявність чи відсутність впливу на концентрацію суб’єкта, до якого застосовані санкції, і можна припустити, що у разі, якщо такий вплив буде відсутній, то АМКУ прийматиме до розгляду відповідні концентрації; та

(iii) АМКУ переглядатиме та відкликатиме рішення щодо надання дозволу на концентрацію, якщо АМКУ стане відомо, що до учасників концентрації були застосовані відповідні санкції. АМКУ може переглядати такі рішення протягом 5 років з дати їхнього прийняття.

Незважаючи на той факт, що АМКУ аналізуватиме вплив обмежувальних заходів на заявлену концентрацію, як і раніше, залишається невизначеним питання, чи розглядатиме АМКУ концентрації, здійснення яких прямо не потребує виконання дій, на які поширюються санкції, але реалізація концентрації гіпотетично може призвести до порушення застосованих санкцій чи сприятиме їхньому порушенню. У цьому випадку було б доцільно, аби АМКУ включав до своїх рішень умови та зобов’язання, які спрямовані на недопущення порушення обмежувальних заходів при реалізації концентрації.

З будь-яких питань щодо концентрацій при наявності обмежувальних заходів (санкцій), будь ласка, звертайтеся до Володимира СаєнкаОлександра Нагорного чи Валентини Гвоздь.

Поділитися:

Далі Новини
Показати більше