close

Новини

26 Червня 2012

Антимонопольний комітет України заявив про свій намір накладати максимальні штрафи за закриття M&A угод без його дозволу

18 червня 2012 року Антимонопольний комітет України (далі – АМКУ) опублікував на своїй веб-сторінці повідомлення, що, починаючи з 1 липня 2012 року, він буде накладати максимальні штрафи за здійснення концентрацій без отримання попереднього дозволу (у розмірі до 5% сукупного річного доходу групи компаній). Незважаючи на те, що вже наступного дня прес-служба АМКУ видалила з веб-сторінки це повідомлення, значне збільшення розмірів штрафів є поточною тенденцією у діяльності АМКУ.

Поступове збільшення суми штрафів за закриття концентрацій без дозволу було помітне вже у грудні 2011 року, коли на велику транснаціональну компанію, незважаючи на її добровільне інформування АМКУ про закриття угоди без попереднього дозволу на концентрацію, було накладено штраф, розмір якого у три рази перевищував максимальну суму штрафу, який коли-небудь був накладенийАМКУ за таке порушення (за нашими даними сума штрафу склала приблизно 600 тисяч грн., хоча АМКУ не робив жодних публічних заяв, що підтверджують суму штрафу). Спираючись на неофіційне спілкування зі співробітниками АМКУ, ми можемо зробити висновок, що підвищення штрафів стосується як трансакцій за участю українських компаній, так і неукраїнських (транскордонних) трансакцій, при здійсненні яких отримання дозволу АМКУ на концентрацію іноді носить суто технічний характер.

Ця тенденція у політиці АМКУ була підтверджена прецедентом, що стався минулого тижня, коли АМКУ наклав два штрафи за подачу недостовірної інформації щодо двох окремих заяв на концентрацію. Штрафи були значно вищі, ніж можна було припустити, виходячи з попередньої практики АМКУ (приблизно 40 тисяч грн. і 60 тисяч грн.). Ситуація ускладнюється ще й тим, що штрафи були накладені без запиту АМКУ на отримання додаткової інформації з метою підтвердження змісту документів та обґрунтування перевірки наданої інформації. Цей випадок йде врозріз із колишньою практикою, коли за подібні порушення накладалися мінімальні штрафи, і лише у випадках, коли недостовірна інформація подавалася у відповідь на офіційний запит АМКУ. Таким чином, відтепер АМКУ може накласти штраф за надання інформації, яка не відповідає вже наявній у його розпорядженні. Це, безсумнівно, свідчить про зміни у політиці АМКУ і означає, що компанії надалі повинні уважніше ставитися до інформації, що подається до АМКУ, у тому числі перевіряти її на відповідність наданій раніше інформації.

Наразі залишається два види порушень конкурентного законодавства (закриття концентрацій без дозволу та подача недостовірної інформації), сума штрафів за які ще не перевищила планку в 1 мільйон гривень. Слід зазначити, що штрафи за інші порушення, наприклад, недобросовісну конкуренцію, картельні змови, зловживання монопольним становищем, сягають сотень мільйонів гривень. Так, у травні 2012 року АМКУ наклав штраф у розмірі приблизно 200 мільйонів грн. на Укрспирт, державну компанію-виробника спирту, за встановлення економічно необґрунтованих цін. А вже у червні 2012 року штраф у розмірі 420 мільйонів. грн. було накладено на Меблідеревпром, промислове об’єднання компаній-виробників дерев’яних меблів, за антиконкурентні узгоджені дії, що стосуються спотворення результатів торгів. Зазначені штрафи вважаються рекордними у своїй галузі. Виходячи з усього перерахованого вище, можна припустити, що ця тенденція збережеться в усіх областях конкурентного законодавства, включаючи і контроль за злиттями та поглинаннями.

Для отримання детальнішої інформації звертайтеся до Володимира Саєнка або Дмитра Тараника.

Поділитися:

Далі Новини
Показати більше