close

Новини

29 Серпня 2012

Новини практики міжнародної торгівлі червень-серпень 2012

I. ГАРЯЧІ НОВИНИ

Україна ратифікувала Договір про зону вільної торгівлі с державами СНД|1|

30 липня 2012 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про ратифікацію Договору про зону вільної торгівлі з державами СНД». Нагадаємо: 18 жовтня 2011 року прем’єр-міністри країн СНД підписали нову Угоду СНД про вільну торгівлю. На відміну від Угоди СНД про вільну торгівлю від 1994 року, нова угода адаптована до правил СОТ, а також встановлює чіткі правила вирішення спорів, які повинні застосовуватися країнами у разі порушення її положень. Разом з цим, нова Угода СНД про вільну торгівлю має багато вилучень з режиму вільної торгівлі, які застосовуються до різних товарів, наприклад, до нафти, газу, цукру, спирту, насіння соняшника, феросплавів, худоби тощо.

Відповідальність за порушення законодавства про захист персональних даних

1 липня 2012 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних» № 3454-VI від 2 червня 2011 року. Нагадаємо: вказаний Закон посилює відповідальність за порушення законодавства про захист персональних даних, зокрема за: неповідомлення або несвоєчасне повідомлення суб’єкта персональних даних про його права у зв’язку із включенням його персональних даних до бази персональних даних, ухилення від державної реєстрації бази персональних даних тощо. Закон встановлює адміністративну або кримінальну відповідальність за зазначені порушення в залежності від заподіяної шкоди.

ІІ. УКРАЇНА І СОТ

Ємен на порозі вступу до СОТ після залагодження суперечки з Україною|2|

26 липня 2012 року прес-секретар СОТ Кіт Роквелл зазначив, що Ємен вирішив суперечку із Україною, яка тривала кілька місяців і загрожувала зірвати вступ країни до СОТ. Україна погодила умови вступу Ємену, дозволивши таким чином робочій групі СОТ із приєднання Ємену провести заключне засідання в кінці вересня. Після цього країни-учасниці СОТ погодять документи про вступ Ємену і відправлять їх назад до Ємену для ратифікації, за результатами якої Ємен стане 159-им членом СОТ.

Жорсткі вимоги України щодо Ємену викликали непорозуміння в СОТ, а деякі дипломати вважають, що позиція України суперечить новим тенденціям щодо полегшення вступу в організацію таких бідних країн, як Ємен. Раніше Україна також виступала проти членства Лаосу в СОТ, однак на початку червня 2012 року обидві сторони досягли згоди з усіх проблемних питань.

Приєднання Росії до СОТ|3|

22 серпня 2012 року Росія стала 156-м членом СОТ. Нагадаємо: 10 липня 2012 року Державна дума, нижня палата російського парламенту, прийняла Закон «Про ратифікацію Угоди про приєднання Росії до СОТ», а 18 липня 2012 року цей Закон був схвалений верхньою палатою – Радою федерації. 23 липня 2012 року Росія офіційно повідомила Секретаріат СОТ про завершення ратифікаційного процесу. Умови вступу Росії до СОТ, включаючи Звіт Робочої групи про приєднання Росії, Протокол приєднання були прийняті СОТ на восьмій Міністерській конференції 15-17 грудня 2011 року.

З 22 серпня 2012 року продовольчий ринок Митного Союзу формально закрито

Відповідно до Положення «Про єдиний порядок проведення спільних перевірок об’єктів та відбору проб товарів (продукції), що підлягають ветеринарному контролю (нагляду)», затвердженого Рішенням Комісії Митного союзу №834 від 18 жовтня 2011 року після вступу Росії в СОТ право на імпорт товарів, що підлягають ветеринарному контролю, надаватиметься виключно за результатами аудиту системи нагляду відповідної країни. Наразі жодна країна ще не пройшла такий аудит. Виробникам підконтрольних товарів жодної країни світу з цієї технічної причини не може бути надано найближчим часом право доступу на внутрішній ринок Митного Союзу, у тому числі Росії, на підставі позитивних результатів аудиту. Федеральна служба Росії з ветеринарного та фітосанітарного нагляду (Россільгоспнагляд) на своєму офіційному сайті повідомляє, що «служба пропонує своїм закордонним партнерам створити узгоджену тимчасову схему дій для розв’язання цієї проблеми. Такі тимчасові процедури будуть діяти допоки більшість торгівельних партнерів пройде перевірку. Ми та наші іноземні партнери розуміємо, що це довгий процес».

Україна буде третьою стороною у спорі між ЄС та Аргентиною

Україна повідомила зацікавлені сторони та Секретаріат СОТ про свій намір взяти участь у консультаціях щодо Спору DS438 Аргентина — Заходи, що перешкоджають імпорту товарів, за позовом ЄС відповідно до положень ГАТТ, Угоди про процедури ліцензування імпорту, Угоди про захисні заходи, Угоди про сільське господарство, Угоди про пов’язані з торгівлею інвестиційні заходи.

ІІІ. ЗАХОДИ ТОРГОВЕЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА АНТИДИСКРИМІНАЦІЙНІ ЗАХОДИ

ЄС застосував остаточні антидемпінгові заходи проти імпорту українських безшовних труб|4|

4 липня 2012 року Рада Європейського Союзу опублікувала своє рішення про застосування остаточних антидемпінгових заходів проти імпорту безшовних труб походженням з України та Росії|5|.

Остаточні антидемпінгові мита, які застосовуються ЄС до українських виробників, становлять:

  • для ВАТ «Дніпропетровський трубний завод» – 12,3%,
  • для ТОВ «Ніко Т’юб, Нікопольський завод безшовних труб» і ВАТ «Нижньодніпровський трубопрокатний завод» (обидва входять в групу «Інтерпайп») – 17,7%
  • для ЗАТ «Нікопольський завод сталевих труб ЮтіСТ» – 25,7%
  • для всіх інших компаній ­– 25,7%.

Антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну скляної тари медичного призначення походженням з Російської Федерації

Розглянувши заяву Публічного акціонерного товариства «Мар’янівський склозавод», Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі порушила антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну скляної тари медичного призначення місткістю до 0,15 л. походженням з Російської Федерації. Відповідне офіційне повідомлення було опубліковане в газеті «Урядовий кур’єр» від 8 червня 2012 року.

Дискримінаційні дії Казахстану проти українських кондитерів|6|

2 липня 2012 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі встановила факт дискримінаційних та недружніх дій Республіки Казахстан щодо імпорту кондитерських виробів з України та рекомендувала Міністерству економічного розвитку і торгівлі України звернутися до Казахстану з пропозицією про розгляд та врегулювання спірної ситуації в порядку, встановленому Угодою про створення зони вільної торгівлі Співдружності Незалежних Держав. Нагадаємо: відповідно до ст. 29 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» якщо дії Казахстану визнані дискримінаційними та недружніми та не будуть припинені Казахстаном добровільно, Україна матиме право застосувати наступні антидискримінаціні заходи: повна заборона (повне ембарго) на торгівлю; часткова заборона (часткове ембарго) на торгівлю; позбавлення режиму найбільшого сприяння або пільгового спеціального режиму; запровадження спеціального мита; запровадження режиму ліцензування зовнішньоекономічних операцій; встановлення квот тощо.

Зміни у законодавстві України щодо захисту від субсидованого імпорту|7|

25 липня 2012 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на своєму офіційному сайті опублікувало Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту». Проект Закону передбачає зміни та доповнення, спрямовані на гармонізацію відповідних положень українського законодавства з Угодою СОТ про застосування статті IVГАТТ 1994 року.

ІV. НОВИНИ МИТНИЦІ

Узгодження норм Митного та Податкового кодексів

Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення змін до Податкового та Митного кодексів України щодо узгодження їх норм» № 4915-VI від 7 червня 2012 року, який набрав чинності 8 липня 2012 року. Основною метою Закону є приведення положень Податкового кодексу України у відповідність до нового Митного кодексу України. Також Законом внесено зміни до окремих норм нового Митного кодексу України, зокрема, визначено перелік випадків, у яких обов’язково подається сертифікат про походження товару під час його імпорту тощо.

Підзаконні нормативні акти, прийняті в зв’язку зі вступом в силу нового Митного кодексу України

У зв’язку з прийняттям нового Митного кодексу України Міністерство фінансів України прийняло низку наказів, які за змістом подібні до наказів Державної митної служби України, які втратили чинність, наприклад: Наказ «Про затвердження форм процесуальних документів у справах про порушення митних правил» № 652 від 31 травня 2012; Наказ «Про затвердження Порядку взаємодії підрозділів митниці при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, що містять об’єкти права інтелектуальної власності» № 647 від 30 травня 2012 року; Наказ «Про затвердження Порядку справляння плати за виконання митних формальностей митними органами поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для них» № 610 від 28 травня 2012 року; Наказ «Про місця доставки товарів транспортними засобами» № 646 від 30 травня 2012 року; Наказ «Про затвердження Форми декларації митної вартості та Правил її заповнення» № 599 від 24 травня 2012 року (даним Наказом запроваджено нові вимоги щодо заповнення та подання декларації митної вартості); Наказ «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв, надання, зупинення дії, анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі та форми Заяви на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі» № 692 від 8 червня 2012 року; Наказ «Про затвердження Порядку прийняття, відкликання попереднього рішення про країну походження товару, затвердження форми попереднього рішення про країну походження товару» № 737 від 19 червня 2012 року; Наказ «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа» № 651 від 30 травня 2012 року; Наказ «Про затвердження Положення про склади тимчасового зберігання» № 613 від 28 травня 2012 року; Наказ «Про затвердження Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України» № 650 від 30 травня 2012 року та інші.

Мирові угоди з митними органами

Міністерство фінансів України своїм Наказом № 607 від 28 травня 2012 року затвердило Типову мирову угоду про припинення провадження в справі про порушення митних правил. Згідно з умовами зазначеної Типової мирової угоди особа, винна у порушенні митних правил, зобов’язується сплатити до державного бюджету суму, еквівалентну сумі штрафу, встановленого відповідними положеннями Митного кодексу України або задекларувати у митному режимі відмови на користь держави товари, які є предметом порушення митних правил. Можливість укладення мирової угоді передбачена у статті 521 Митного кодексу України.

Порядок розгляду скарг суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності щодо незаконної відмови у митному оформленні

Державна митна служба України затвердила Наказ «Про розгляд скарг на рішення митного органу про відмову у митному оформленні» № 333 від 22 червня 2012 року. Наказом встановлюється, що митні органи повинні перевіряти аргументи скарг заявників у строк, що не перевищує 24 годин з моменту отримання митними органами таких скарг.

Застосування генеральної фінансової гарантії

Міністерство фінансів України видало Наказ «Про затвердження Положення про випадки, умови та порядок застосування генеральної фінансової гарантії» № 632 від 30 травня 2012 року. Наказом визнано такими, що втратили чинність Положення по надання банкам повноважень гаранта для надання митним органам України фінансових гарантій у вигляді гарантії банку (Наказ Державної Митної служби № 608 від 19 серпня 2004 року); Положення про надання незалежними фінансовими посередниками фінансових гарантій митним органам при митному оформленні товарів, що ввозяться за попередньою вантажною митною декларацією (Наказ Державної митної служби № 447 від 29 липня 1998 року) та встановлено правила застосування генеральної фінансової гарантії. Нагадуємо: Відповідно до статті 309 Митного кодексу України генеральна фiнансова гарантiя надається для забезпечення сплати митних платежiв за митними декларацiями або документами контролю за перемiщенням товарiв, якi декларант або уповноважена ним особа планують подати протягом одного року. Прийнята генеральна фінансова гарантія діє протягом одного року з дня її прийняття та є чинною на всій території України.

Наказ набирає чинності 19 жовтня 2012 року.

Коментар до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності

Державна митна служба України затвердила Наказ «Про внесення змін до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Державної митної служби України № 1561 від 30 грудня 2010 року» № 373 від 18 липня 2012 року. Наказом внесено зміни до певних товарних позицій УКТ ЗЕД, зокрема: 0710 (овочі), 2207 (етиловий спирт з концентрацією 80 об. % або більше), 2106 90 98 91 (плавлені сири) тощо.

Облік суб’єктів ЗЕД

31 серпня 2012 року набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України «Про встановлення порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами» № 634 від 30 травня 2012 року. Наказом затверджено порядок обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, і порядок заповнення граф картки обліку такої особи. Облікові картки суб’єктів ЗЕД, оформлені до набрання наказом чинності, діють до 1 грудня 2012 року. Протягом цього строку суб’єкти можуть звернутися в митниці для взяття їх на облік шляхом подачі картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами. Митні органи здійснюють взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами. При постановці на облік особі присвоюється номер, який є дійсним на всій митній території України. Наказ визначає процедуру та список необхідних документів для взяття на облік осіб.

Надання і позбавлення статусу «митний склад»

Міністерство фінансів України прийняло Наказ «Про затвердження Порядку надання складським об’єктам статусу «митний склад» та позбавлення такого статусу» №835 від 16 липня 2012 року. Внаслідок прийняття Наказу втрачають чинність деякі Накази Державної митної служби України (Наказ № 592 від 31 грудня 1996 року, Наказ № 792 від 4 грудня 1999 року, Наказ № 510 від 5 листопада 1996 року та ряд інших документів). Наказ визначає, що надання статусу «митний склад» здійснюється шляхом внесення інформації про суб’єктів господарювання в Реєстр митних складів. Митний склад є зоною митного контролю. Держателем складу може бути лише резидент, який має ліцензію на здійснення митної брокерської діяльності. Наказ визначає перелік документів, необхідних для відкриття митного складу та внесення інформації до Реєстру митних складів. Протягом 10 робочих днів з подачі заяви проводиться огляд об’єктів, перевірка документів і оформляється акт. Протягом 3 робочих днів видається наказ про надання дозволу, затверджується процедура експлуатації. Крім того, Наказ встановлює вимоги до митних складів, в т.ч. технічні, до системи відеоспостереження.

V. СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО

Державна підтримка сільського господарства

Кабінет Міністрів України затвердив Постанову «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки суб’єктів господарювання агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів та компенсації лізингових платежів» № 640 від 11 липня 2012 року. Постанова запроваджує ряд змін, зокрема такі: (а) Порядок підлягає застосуванню також до кредитів суб’єктів господарювання агропромислового комплексу, наданих іноземними банками; (б) компенсація за лізинговими платежами у 2012 році на суму до 30 млн. гривень (у 2011 – 100 млн. гривень); (в) Міністерство аграрної політики України є головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним за виконання відповідної бюджетної програми; (г) компенсація в іноземній валюті надається у розмірі 7 відсотків (раніше – 10 відсотків) річних, але не вище ставок, передбачених кредитними договорами; (ґ) компенсація відсотків надається за користування кредитами, включаючи кредити для будівництва сховищ для зберігання овочів та картоплі тощо.

VI. ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ

Ліцензування імпорту лікарських засобів

Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо ліцензування імпорту лікарських засобів та визначення терміна «активний фармацевтичний інгредієнт» № 5038-VI від 4 липня 2012 року. Законом вносяться зміни до Закону України «Про лікарські засоби» та Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та запроваджено повністю новий підхід до регулювання імпорту лікарських засобів, зокрема, з 1 березня 2013 року діяльність з імпорту лікарських засобів підлягатиме ліцензуванню.

Відповідно до Закону імпорт лікарських засобів дозволяється при виконанні таких вимог: (а) за наявності сертифікату якості від виробника; (б) за наявності ліцензії на імпорт лікарських засобів, що видається імпортеру (або особі, яка представляє виробника на території України); (в) термін придатності лікарських засобів, що ввозяться на територію України, має становити не менше половини терміну, визначеного виробником, і не менш як шість місяців, якщо виробник визначив термін придатності менше одного року. Ліцензія на імпорт лікарських засобів може бути видана тільки за умови відповідності матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу, а також умов щодо контролю за якістю лікарських засобів, що будуть ввозитись на територію України.

Станом на сьогодні Міністерство охорони здоров’я України розробляє відповідні ліцензійні умови, які будуть обов’язковими для імпортерів лікарських засобів. Відповідно до Закону ліцензування імпорту на територію України лікарських засобів здійснюватиметься з 1 березня 2013 року.

Обмеження для медичних та фармацевтичних працівників

4 липня 2012 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення зміни до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо встановлення обмежень для медичних і фармацевтичних працівників під час здійснення ними професійної діяльності» № 5036-17. Основи законодавства України про охорону здоров’я доповнені статтею 78-1, яка забороняє медичним та фармацевтичним працівникам: (1) одержувати від суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво та/або реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, їх представників неправомірну вигоду; (2) одержувати від суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво та/або реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, їх представників зразки лікарських засобів, виробів медичного призначення для використання у професійній діяльності (крім випадків, пов’язаних з проведенням відповідно до договорів клінічних досліджень лікарських засобів або клінічних випробувань виробів медичного призначення); (3) рекламувати лікарські засоби, вироби медичного призначення; (4) виписувати лікарські засоби на бланках, що містять інформацію рекламного характеру, та зазначати виробників лікарських засобів (торговельних марок). Працівники фармацевтичних установ не мають права на вимогу споживача не надавати або надавати недостовірну інформацію про наявність у даному аптечному закладі лікарських засобів з такою самою діючою речовиною та дозуванням; приховувати інформацію про наявність таких лікарських засобів за нижчою ціною.

Кримінальна відповідальність за фальсифікацію або обіг фальсифікованих лікарських засобів

7 липня 2012 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за фальсифікацію або обіг фальсифікованих лікарських засобів» № 5065-VI. Закон вносить зміни до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за виготовлення, придбання, перевезення, пересилання, зберігання з метою збуту або збут завідомо фальсифікованих лікарських засобів, зокрема, такі діяння караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з конфіскацією фальсифікованих лікарських засобів, сировини та обладнання для їх виготовлення. Якщо ті самі дії вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або у великих розмірах, або якщо вони спричинили тривалий розлад здоров’я або смерть особи, караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

Ратифікація Конвенції Medicrime

12 липня 2012 року Президент України підписав Закон України «Про ратифікацію Конвенції Ради Європи про підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров’я» № 4908-VI (т. зв. Конвенцію Medicrime). Конвенція є першим обов’язковим для виконання міжнародним правовим інструментом, який запроваджує криміналізацію підроблення медичної продукції та подібних небезпечних дій та запроваджує механізм для міжнародної співпраці щодо запобігання та захисту прав жертв злочинів. Конвенція не має на меті регулювання питань, що стосуються захисту прав інтелектуальної власності.

Декларування цін на ліки

Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів» № 794 від 13 серпня 2012 року. Відповідно до Постанови з 1 вересня 2012 року вводиться декларування зміни оптово-відпускних цін без урахування мита і ПДВ на: 1)  лікарські засоби, включені до переліку ліків, які можуть закуповувати заклади й установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з бюджетів, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України  № 1071 від 5 вересня 1996 року, крім наркотичних і психотропних ліків, прекурсорів, діючих речовин (субстанцій), медичних газів та лікарських форм, які виготовляються в аптеках за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів; 2) вироби медичного призначення, включені в реєстр медтехніки та виробів медичного призначення і які купуються повністю або частково за рахунок бюджетів. Заклади та установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з бюджетів, закуповують ліки і вироби медичного призначення за цінами, що не перевищують рівень задекларованих змін оптово-відпускних цін з урахуванням мита, ПДВ та граничних постачальницько-збутових та роздрібних надбавок. Оптово-відпускні ціни, внесені до 1 вересня 2012 року до реєстру, вважаються задекларованими і діють протягом терміну дії реєстраційного посвідчення. Постановою затверджено порядок декларування зміни оптово-відпускних цін.

Державна реєстрація медичного обладнання

Міністерство охорони здоров’я України видало Наказ «Про затвердження Переліку медичних виробів, що підлягають державній реєстрації (перереєстрації) в Україні» № 478 від 2 липня 2012 року. Наказ визнає таким, що втратив чинність Наказ Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я № 51 від 6 травня 2010року. Наказом затверджено новий Перелік, який складається з трьох частин: (а) медичні вироби для профілактики, діагностики, лікування, спостереження або полегшення стану пацієнта у разі захворювання, травми, каліцтва або ті, які імплантують в тіло, щоб компенсувати недолік органу чи фізичної вади; дослідження, заміни або видозмінювання структури органів, тканин або фізіологічних процесів; контролю над процесом запліднення; (б) активні та імплантовані медичні вироби; (в) медичні вироби для діагностики invitro.

Заборона реклами лікарських засобів

Міністерство охорони здоров’я України затвердило Наказ «Про деякі питання заборони рекламування лікарських засобів» № 422 від 6 червня 2012 року. Наказ встановлює критерії, що застосовуються при визначенні лікарських засобів, рекламування яких заборонено. Серед них є, зокрема, такі: (1) відпуск лікарського засобу здійснюється тільки за рецептом лікаря; (2) лікарський засіб містить наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори; (3) застосування лікарського засобу може викликати синдром звикання, крім лікарських засобів для зовнішнього (місцевого) застосування; (4) лікарський засіб використовується виключно для лікування жінок у період вагітності та годування груддю; (5) лікарський засіб застосовується виключно для лікування дітей до 12 років та інші.

Перелік товарів, які мають право купувати та продавати аптеки

Міністерство охорони здоров’я України прийняло Наказ «Про затвердження переліку товарів, які мають право придбавати та продавати аптечні заклади та їх структурні підрозділи» № 498 від 6 липня 2012 року. Наказ визнає таким, що втратив чинність Наказ Міністерства охорони здоров’я № 577 від 26 листопада 2004 року.

Новий Перелік доповнено додатковими категоріями товарів, які дозволяється продавати в аптеках, а саме: прилади для контролю та регуляції мікроклімату середовища; пристрої для доочищення питної води та змінні фільтри-картриджі до них; предмети догляду за немовлятами, що не зареєстровані як вироби медичного призначення; література з питань медицини, фармації та здорового способу життя; спеціальний одяг для працівників медицини та фармації; товари для осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Порядок розрахунку граничного рівня оптових цін на лікарські засоби для лікування гіпертонії

Міністерством охорони здоров’я України затверджено Наказ «Про затвердження Порядку розрахунку граничного рівня оптово-відпускних цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою та порівняльних (референтних цін) на такі засоби» № 394 від 29 травня 2012 року. Наказом встановлено, що реєстр граничного рівня оптово-відпускних та порівняльних (референтних) цін на такі лікарські засоби ведеться у паперовій формі та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України (www.moz.gov.ua). Наказ регулює способи розрахунку граничного рівня оптово-відпускних та порівняльних (референтних) цін на такі лікарські засоби.

Перевірка перед видачею ліцензії на виробництво лікарських засобів

Міністерство охорони здоров’я України прийняло Наказ «Про затвердження Порядку перевірки перед видачею ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами» № 513 від 11 липня 2012 року. Перевірка проводиться Державною службою України з лікарських засобів та/або її територіальними органами. Перевірка проводиться не пізніше 6-го робочого дня з дня надходження заяви. Термін проведення перевірки – не більше 3 робочих днів. Суб’єкт господарювання має право в т.ч. бути присутнім при перевірці, вимагати нерозголошення інформації, що є комерційною таємницею; одержувати 1 примірник акта перевірки; надавати в письмовій формі пояснення, зауваження або заперечення до акта; оскаржити дії і рішення Державною службою України з лікарських засобів, її територіальних органів та їх посадових осіб. Перевірці підлягають матеріально-технічна база, кваліфікація персоналу, умови контролю за якістю лікарських засобів.

Наказ встановлює окремі вимоги до перевірок при здійсненні суб’єктами господарювання промислового виробництва лікарських засобів та при здійсненні діяльності з виробництва лікарських засобів в умовах аптеки, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами. При відмові суб’єкта господарювання від проведення перевірки Державна служба України з лікарських засобів приймає рішення залишити заяву про видачу ліцензії або видачі копії ліцензії без розгляду.

VII. ІНШІ НОВИНИ

Українсько-американська робоча група щодо усунення перешкод у торговельних відносинах

31 липня 2012 року на четвертому засіданні Американо-української ради з торгівлі і інвестицій у Вашингтоні представники України та США обговорили актуальні питання торгівлі, стан та перспективи торгівельної та економічної співпраці між Україною та Сполученими Штатами, та дійшли згоди щодо створення Робочої групи з питань торгівлі. Метою діяльності цієї Робочої групи буде усунення перешкод у торговельних відносинах між двома країнами. Представники України наголосили, що важливим у цьому контексті є досягнення компромісу щодо припинення дії антидемпінгових заходів щодо української продукції.

Державна реєстрація іноземних інвестицій

14 червня 2012 року Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної реєстрації іноземних інвестицій» № 4835-VI від 24 травня 2012 року, який набере чинності 16 грудня 2012 року. Закон встановлює, що іноземні інвестиції реєструються у будь-який час протягом семи днів з дня подання іноземним інвестором документів для реєстрації іноземних інвестиції та її анулювання (наразі – протягом трьох робочих днів після фактичного здійснення інвестицій).

Вимоги до виробництва моторних палив з вмістом біокомпонентів

Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів» № 4970-IV від 19 червня 2012 року. Законом вносяться зміни до Закону «Про альтернативні види палива» та запроваджується поетапне збільшення визначеної частки виробництва та використання біопалива, зокрема:

у 2013 році – рекомендований вміст не менш як 5 відсотків (об’єму);

у 2014-2015 роках – обов’язковий вміст не менш як 5 відсотків (об’єму);

з 2016 року – обов’язковий вміст не менш як 7 відсотків (об’єму).

Зміни щодо імпорту та реєстрації транспортних засобів

8 липня 2012 року набрав чинності Закон України «Провнесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» щодо колісних транспортних засобів». Закон запроваджує поступове впровадження міжнародних екологічних норм щодо колісних транспортних засобів та визначає порядок визначення екологічних норм, методів випробування, процедур підтримання відповідного екологічного рівня колісних транспортних засобів. Зміни стосуються колісних тракторів, автобусів та автомобілів – коди УКТ ЗЕД 8701 20, 8702 та 8703, а також моторних транспортних засобів для перевезення вантажів та спеціального призначення – коди УКТ ЗЕД 8704 та 8705.

Пропуск на митну територію України та першу реєстрацію в Україні транспортних засобів як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам:

1) не нижче рівня «ЄВРО-3» – з 1 січня 2013 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до дати введення екологічних норм не нижче рівня «ЄВРО-3» як обов’язкових;

2) не нижче рівня «ЄВРО-4» – з 1 січня 2014 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до дати введення екологічних норм не нижче рівня «ЄВРО-4» як обов’язкових;

3) не нижче рівня «ЄВРО-5» – з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно;

4) не нижче рівня «ЄВРО-6» – з 1 січня 2018 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2017 року включно.

Контроль за додержанням законодавства про захист персональних даних

Міністерство юстиції України затвердило Наказ «Про затвердження Порядку здійснення Державною службою України з питань захисту персональних даних державного контролю за додержанням законодавства про захист персональних даних» № 947/5 від 22 червня 2012 року. Наказом  врегульовано способи здійснення державного контролю, а також розгляду результатів перевірки. Контроль здійснюється шляхом проведення перевірок фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, підприємств, установ і організацій, органів державної влади, що є власниками та/або розпорядниками баз персональних даних. Перевірки можуть бути плановими та позаплановими, виїзними та безвиїзними. Перевірка проводиться на підставі відповідного наказу Державної служби України з питань захисту персональних даних. Строк перевірки не повинен перевищувати 10 робочих днів. Строк перевірки може бути продовжений, але не більше ніж на 5 робочих днів. Планова перевірка проводиться з періодичністю не частіше одного разу на 5 років. Наказ визначає перелік документів, що надаються під час перевірки, а також підстави для проведення позапланової перевірки.

Технічний регламент щодо маркування харчових продуктів

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України затвердило Наказ «Про внесення змін до наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 жовтня 2012 року № 487» № 639 від 28 травня 2012 року. Наказом, зокрема, внесено наступні зміни до Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів: (1) вимоги Технічного регламенту не поширюються на маркування алкогольних напоїв; (2) заборонено не тільки зазначати, але й посилатися на властивості продукту, які сприяють профілактиці та лікуванню будь-якого захворювання; (3) зазначення кількості окремих інгредієнтів (класу інгредієнтів) на маркуванні є обов’язковим тільки в прямо передбачених випадках, наприклад, коли назва продукту асоціюється з назвою інгредієнтів; (4) маркування має містити інформацію про генетично модифіковані організми в складі харчового продукту; (5) для риби та морепродуктів, вирощених у штучних умовах, Наказ встановлює вимогу обов’язкового зазначення поряд із їх назвою «вирощено в умовах аквакультури» тощо.

Суб’єктам господарювання дозволяється використовувати пакувальні матеріали та етикетки, виконані без урахування цих змін, протягом 18 місяців з дня набрання ними чинності. Харчові продукти, пакувальні матеріали та етикетки яких виконані без урахування цих змін, виготовлені та введені в обіг не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності цим Наказом, залишаються в обігу до закінчення строку придатності таких продуктів.


|1|http://iportal.rada.gov.ua/news/Novyny/Povidomlennya/66083.html

|2|http://www.kyivpost.com/content/ukraine/yemen-on-track-for-wto-entry-after-ukraine-deal.html

|3|http://www.wto.org/english/news_e/pres12_e/pr668_e.htm

|4|http://wto.in.ua/?lang=ua&get=3&id=2531

|5|http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2012/july/tradoc_149665.def.and.term.en.L174-2012.pdf

|6|http://economics.unian.net/ukr/detail/133713

|7|http://www.me.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=186476

Поділитися:

Далі Новини
Показати більше